Höstmöte

är det till helgen I Fridsförbundets bönhus på Örnäset.
 
Extra roligt för mig eftersom en av de kallade talarna är prästkollegan, min studie- och prästvigningskompis Timo Saitajoki (TS i gudstjänstlistan nedan) som efter några prästår i norrbotten flyttade till Finland där han blvit sedan dess. Några gånger har vi möts i Österbotten, några gånger här I Sverige, senast (tror jag) vid stormöte i Övertorneå (vilket år?) dit vi båda var kallade att predika. Givetvis går jag i bönhuset för att få möta honom.
 
Andre kallade talaren är Timo Kontio (känner jag inte). Två av de lokala talarna medverkar också, Erling Välivaara och David Orre.  Lördagens nattvardsgudstjänst leds av Mats Rondahl och jag predikar.
 
Fredag 
18 EW, TS
Kaffe
21 Sångkväll i bönhset
 
 
Lörd 
13 TS, TK
Matservering
16 Nattvard  I Örnäskyrkan
Kaffe
20 Sångkväll Örnäskyrkan
 
Sönd
13 TK, TS
Matservering
16 TK, DO
Kaffe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0