Fridsförbundet var jag hos i måndags

Det var ett möte mellan den s k Framtidsgruppen och styrelse och predikanter (dock inte alla). 
 
Tidigare har jag redogjort för de fyra teoretiskt möjliga vägval för Fridsförbundet som framtidsgruppen skisserat. Nu blev det grundligare diskussion utifrån de olika alternativen. Får väl säga som Magdalena Andersson om samtalen med Vänsterpartiet att det varit konstruktiva samtal.
 
OBS! Inte öppenhjärtliga eller uppriktiga vilket brukar vara de diplomatiska omskrivningarna för "totalt oense".
 
Men eftersom jag under mina år i kyrkomötet fick lära mig att det som sägs i slutna rum under ett ärendes beredning ska inte ropas ut från taken eller skrivas på bloggar så får kära läsarna nöja sig en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0