Festandet fortsatte

När jag i förmiddags kom hem efter festen hos Mats i Kallax hann jag inte vara hemma länge innan det var dags för nästa. Kl 12 infann jag mig hos min dyre bröder i tron, Erling Välivaara, som fyllde 80 år. Trevligt kalas. Men vi satt utomhus under carporten och det var inte precis stekhett om man säger så. Men Erling erbjöd mig en jacka som han hjälpte mig ta på över min tunna sommarkavaj. Detta utnyttjade jag senare i mitt gratulationstal där jag sade att det kan få stå som en bild för hur Erling flerfaldiga gånger iklätt mig rättfärdighetsdräkten genom att predika evangeliet för mig.
 
Väl hemma tog jag en stunds paus och gick en promenad upp på Mjölkuddsberget med yngre son.
 
Sen var det dags för nästa begivenhet: middagsbjudning hos kyrkfolk på Hertsön. Alltså ut till samma bostadsområde en gång till. Men denna gång till par där kvinnan är från Kina. Ytterligare några vänner man sett i kyrkan delade gemenskapen, maten, tårtan och samtalen. Jag säger bara:
- Kinarestauranger i Luleå, släng er i väggen!

Kommentarer
Postat av: Den gamle kamraten

Hur länge festar du?
I tisdags kväll skrev du och hela veckan har jag sett rubriken att präst-festandet pågår.

Svar: Tisdag var det ju annat festande. Och därefter inget.
Torbjörn Lindahl

2021-07-24 @ 11:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0