Apostladagen

Eller Femte söndagen efter Trefaldighet har det varit.
 
Digitala stormötet har fortsatt och som jag berättade i går predikade jag själv vid ett tillfälle. Jag stannade även i bönhuset och lyssnade på nästa predikan. Inget fel på den. Tidigare på dan hade jag försökt lyssna på Youtube-utsändning men av ngn anledning inte fått ljudet fungera ordentligt när jag ville casta från mobilen till TV:n. Själv predikade jag över Krisushymnen i Fil 2 + några verser före och efter. 
 
När eftermiddagens två predikningar var över for jag hem, tog en enkel snabbbmiddag för att aftonen gå i mässa i Hertsökyrkan. Bosse och Johan hade den tillsammans.
 
Nu har jag denna helg hört fyra predikningar över texter hörande till apostladagen och själv hållit en över text som inte har med dagen att göra. Men min vana (nästan helt) trogen (när jag predikar i bönhuset) kunde jag inte låta bli undervisa lite om söndagens plats i kyrkoåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0