Annus mirabilis

Kanske är det vad vi önskar att år 2021 ska bli. Ett fantastiskt år. Hur skulle det kunna bli fantastiskt? I vilka avseenden? Här kommer några förslag:
 
1. Slut på coronapandemin pga verksamma vaccin.
2. Ekonomisk återhämtning och tillväxt i hela världen.
3.  Möjlighet att återigen obegränsat (för oss i västvärlden) att resa precis dit vi vill.
4. Tillåtelse att helt fritt umgås med vänner och släktingar i den utsträckning vi önskar.
 
Icke-pandemirelaterade önskemål:
5. Slut på världsfattigdom och svält.
6. Fred i hela världen.
7. Frihet från allt förtryck av vilket slag det vara må.
 
Och särskilt:
8. Att världens mest förföljda grupp, hur man än räknar - kristna! - överallt ska ges frihet.
9. Att kristna förnyas i sin iver att vittna, evangelisera och predika - gäller särskilt oss i europa och även mig - så att det kan bli ett sista andligt uppvaknande (innan)
10. JESUS KOMMER TILLBAKA.

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Fundering på punkterna 2) och 3): Vi kan knappast återvända till "business as usual" och fortsätta plundra skapelsen om man inte räkna sig till den aparta gruppen som vill påskynda 10) genom accelererad rovdrift på planeten...

Svar: Håller med dig. Jag skrev ju att min lista bara var exempel på vad man skulle kunna tänkas önska sig.
Funderade på att ta upp det du nämner att återvändande helt till det gamla skapar andra problem. Får återkomma till det - om inspirationen infinner sig.
Torbjörn Lindahl

2021-01-02 @ 15:26:53
Postat av: Thorsten Schütte

Bra, inget ont om Din lista, på min står också tillfrisknande i knoppen och kroppen (det här och mitt onda högerknä: https://blogg.svenskakyrkan.se/vandravagen/2020/02/14/hela-hela-mig/ )!

2021-01-03 @ 09:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0