Fjärde söndagen i advent

Men jag är hemma från gudstjänsten.
 
Vi har nämligen haft slängar av vinterkräksjuka i huset, dvs i lägenheten. Så trots att jag känner mig acceptabelt pigg vill jag inte på något sätt riskera föra in smitta i gudstjänstförsamlingen. Alltså hemma.
 
Men den som gick i kyrkan fick säkert en fin gudstjänst med god predikan. Hur många deltagare det var vet jag således inte. Får förlita mig på ev bloggläsande kyrkvärd.*
 

* det blev när vi möttes på juldagen som jag fick besked: 54 deltagare
 
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Krya på dig!
Fin högmässa om Maria och sedan firandet av Kristina Kyrkans födelsedag den fjärde söndagen i advent med tårta. Därefter en sväng med Norrlandsrullatorn ("in Sweden we call it a kick") på sjön.

Svar: Jo, jag mår acceptabelt bra. Att stanna hemma var ren säkerhetsåtgärd.
Torbjörn Lindahl

2021-12-19 @ 14:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0