En dag kvar

innan jag kan återgå till ordningen.
 
???
 
Ordningen att efter frukost sätta mig en stund i favoritfåtöljen och lösa namnsdagskrysset och sedan dagens Sudoku i NSD.
 
Under denna vecka har jag nämligen avstått denna nästan dagliga vana. Det beror på att just denna vecka (då Luleå Pride pågår) låter tidningen de tre stora bokstäverna NSD på förstasidan vara fyllda med prideflaggans färger.
 
En liten egen protest mot den nya trosbekännelsen som med en helt oanad hastighet översvämmat samhället.
 
Själv tror jag fortfarande på
Gud Fader allsmäktig
Jesus Kristus, hans enfödde Son, vår Herre
Och på den Helige Ande.
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Det blir långt mellan gångerna att lösa tidningens korsord om man hakar upp sig på saker i den man inte håller med om. Och sedan tycker jag om regnbågens färger alldeles oavsett anledningen!

Svar: Nej, inte allt man retar sig på. Då kunde man lika gärna sluta prenumerera.😊
Torbjörn Lindahl

2021-08-28 @ 15:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0