Blandade dagar

Igår, tisdag, blev det besök hos min gamle kamrat efter att jag inhandlat lämplig present för firande av onsdagens IBaPaBD. Det var förmedlingsavgift då han som facebookare påpassligt hjälpt mig få student som hyresgäst. Middag blev jag också bjuden på. Trevlig eftermiddag om än lite kort eftersom min gamle kamrat skulle iväg och leda bibelstudium.
 
Innan jag for från Älvsbyn passade jag på ta en sväng på byn så jag kunde se de nedbrunna Polarbröds-byggnaderna.
 
 
 
 
Idag kom min grill-lärare Mats på lunch och jag grillade hamburgare. Sen for vi till Storträsket  bortom Töre och inspekterade den båt som svärfar ägde, som nu legat vid sjökanten i många år oanvänd. Det har väl funnits tankar hos mig om man skulle kunnat rädda den - vem skulle idas göra allt jobb som skulle krävts? - men vi fann det försent; nu får den bara ligga och ruttna tills den blivit jord igen.
 
 
 
Kvällen avslutades med att några prästerliga vänner och en lekman gick och ömsesidigt firade IBAPABD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0