16:e söndagen efter Trefaldiighet

idag. Och denna söndag är jag på hemmaplan. Hela dagen. Alltså blev det mässa i min vanliga gudstjänstkyrka. Morgonmässan kl 9 denna gång. Ca 20 var vi väl sammanlagt.
 
Efter mässan bjöd jag med två av gudstjänstdeltagarna på kaffe i min kyrkstuga. Tänk så lång söndagseftermiddagen blir med tidig mässa. Rejäla samtal vid kyrkkaffet och sen diskning, ändå var kl bara strax före ett när jag for därifrån. Hade sedan tänkt gå på mässa här i Porsökyrkan också kl 16. Det är ju ändå min distrktskyrka. Kul att se hur det fungerar där numera. Men när mina gäster farit från stugan började jag känna mig lite hängig och det har hängt i hela eftermiddagen. Så det blev att stanna hemma. Men lite borde jag röra på mig. Promenad eller cykeltur det är frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0