Ute på isen

ser jag just nu folk med skridskor och sparkar.  Redan igår syntes människor på isen. Roligt att de kommande ägarna till huset fick se det. Det kan knappast ha minskat deras lust överta bostaden. Nå, mannen i paret berättade att han är uppvuxen på Lulsundet så han lär nog ha haft relativt nära tillgång till naturis - de år det frusit på utan snö. Lulsundet var ju ett ställe dit vi ofta for på senhöstarna med skridskor.
 
Min pappa var ju sådan att om han på väg till eller från jobbet på Midskogsskolan (Nuvarande Nya Läroverket) såg att isen vid Lulsundet var tillräckligt frusen då blev det omedelbar skridskoutfärd för hela familjen. Inget "vänta till helgen" för redan "i morgon" kan snö eller tö sätta käppar i hjulet. Likadan var han på sommaren: blev det en solig varm dag, så släppte man allt man planerat och for till badstranden för "man kan aldrig veta om detta blir sommarens enda bad-dag". Synd missa den i så fall.
 
Bad blir det inte nu. Inte ens på badhuset, som har stäng  t v pga restriktioner. Kanske lockas jag ta en promenad på isen innan solen går ner.
 
Annars får jag nöja mig med att åka omkring på den andligt hala is som jag för någon dag sedan gav mig ut på då jag deklarerade att jag tror att Gud är skaparen och att jag inte tror på utvecklings"läran".
 
Återkommer i ärendet. Nu går jag ut på promenad på vanliga isen innan solen försvunnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0