Och det rullar på

Igår kom goda vänner som erbjudit sin hjälp i flyttbestyren och tömde ett vitrinskåp på finporslin. En annan vän som dök upp tömde en bokhylla. En yngre teolog på besök försåg sig med ca 1,5 hyllmeter ur mitt bibliotek. Densamma unge mannen återkom idag och tillsammans med äldste son körde vi tömda skåp och hyllor till återvinningen. Nu börjar det se ut som någe här i huset. Sonen röjde sen lite sly för sista gången i sitt barndomshem. Så är det också han som i sin barndom la grunden till att vi fortfarande har så öppen sikt mot vattnet. En sommar under hans skoltid erbjöd jag honom en liten summa för varje sälgplanta han ryckte upp. Över 500 blev det - eller var det bara första omgången? Nå  det grundjobbet har vi levt länge på.
 
Själv ägnade jag del av em åt lite arbete i huset. Sådant jag borde gjort för många år sedan men som nu blir brännande när huset ska visas upp.
 
Vi avslutade dagen med mat på Waldorf så fick jag därmed tacka honom för många slyröjningsinsatser.
 
Nu har vilodagen gått in och ni vet väl vad man gör då? Går i högmässan givetvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0