Bildbevis till gammal kamrat

I kommentar till föregående inlägg kommenterar min gamle kamrat det faktum att jag nämner plastgran trots att jag ofta på bloggen nämnt min förkärlek för levande ljus i granen.
 
Jag lovade då bildbevis att denna kombination är möjlig.
Här är beviset.
Bilden är från julen 2018 - och än har huset inte brunnit ner. Den som är uppvuxen med levande ljus i granen har lärt sig att när granen är tänd då sitter alla stilla - från den minste till störste. Tindra med ögonen och ev psalmsång är vad som gäller i tända granens sken. 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Under min uppväxt i Tyskland hade vi levande ljus i Julgranen vilket blev en balansgång redan vid Nyårsafton då den hunnit bli ganska torr. Trettondagen hade nog bara katolikerna julgranen kvar ;-)

Svar: Jag har alltid varit van slänga ut granen på Tjugondedag Knut. Oftast fungerar det om man har granen så den kan vattnas, men till och ifrån har den varit riktigt torr.
Torbjörn Lindahl

2020-11-20 @ 16:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0