Seniliteten tilltar sakta

Eller vad ska man säga?
 
Tidigare har jag ju berättat om hur jag letade min mobiltelefon och till slut - när den ringde - insåg att den var i bakfickan på jeansen jag hade på mig!
 
För några dagar sedan fick jag leta den på nytt. Och just när jag  började överväga att gå och be grannen ringa min mobil så jag skulle höra den, så fann jag den på ett ställe där den aldrig normalt har sin plats: på min säng!
 
Och är det inte mobil så är det plånbok. Idag har jag varit på stan för två ärenden och plötsligt insåg jag att plånboken inte var där den borde vara, i kavajens innerficka. Nå, snabbkoll i alla fickor och i bilen övertygade mig om att den var glömd hemma. Med det lät jag mig tillfälligt nöja.
 
Väl hemma började jag söka den igen. Först på byrån i hallen där jag vet att jag haft den då jag rensade bort div kvitton för att göra den tunnare (det räcker med alla tjocka sedelbuntar!). Sen i vardagsjackans ficka för den händelse jag åter stoppat den dit istället för i kavajen, sen på alla ställen där jag rimligen kunnat lägga den ifrån mig, sen återigen noggrant i bilen, och till sist när jag insett att det börjar bli dags kontakta polisen och banken och spärra kontokort mm - , men tydligen inte förr!, råkar jag föra handen i ett sådant läge att jag stöter på plånboken i skjortans bröstficka!
 
Att jag råkat stoppa den där när jag avsett sikta på kavajens innerficka kan väl till nöds begripas, men att jag missat den när jag flerfaldigt ("för säkerhets skull") kollat kavajens innerficka!! Dessa två befinner sig ju normalt mindre än två centimeter från varandra.
 
Ska jag försvara mig med att jag sista tiden ofta gått i skjorta utan bröstficka och därför just nu saknar vana att något ska finnas där eller ska jag tänka att försämrad känsel är Covid 19-symptom?
 

Kommentarer
Postat av: Den gamle kamraten

Jag började panik-leta genom huset efter min telefon för jag skulle kolla upp något på nätet för att kunna meddela den jag just då pratade med i telefon.
Jag är äldre än du...

Svar: Då vet jag vad som väntar...
Torbjörn Lindahl

2020-05-21 @ 18:29:30
Postat av: Arne Olsson

På tal om bröstfickan.
Jag var för trött att åka hem från Göteborg efter hjärtundersökning i början av året 2013. När jag kom till hotellrummet lade jag mig för att vila en stund. På kvällen fann jag att ett av glasen i mina glasögon var borta. Jag letade igenom rummet, sökte i sängen och under madrassen, bland kläderna, men utan resultat. Jag var trött och lite ledsen. Jag gav upp sökandet, besviken.
På morgonen bad jag min morgonbön. Innan jag slutade påminde HERREN mig om vad han lovat i Matt 21:22 ”Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror." Så jag bad: Herre, låt mig finna glaset. Jag skulle bli så glad då. I samma stund kom jag på att jag hade en bröstficka på skjortan. Där låg glaset! Jag blev så glad och jag tackade HERREN. Samtidigt förnam jag påtagligt Jesu närvaro i rummet. Han satt på sängkanten vid min högra sida. Det var så verkligt. Och så stilla och heligt.

Hur hade glaset hamnat i bröstfickan? Troligen hade jag inte tagit av mig glasögonen förrän jag lagt mig för att vila en stund och när jag tog av dem föll det ena glaset ned i bröstfickan.



Svar: Ser man på. Till och med i det mest vardagliga finns Gud. Tack.
Torbjörn Lindahl

2020-05-21 @ 20:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0