Oplanerat möte

blev det igår.
 
Jag besökte kort Röda korset Kupan i södra hamn. När jag skulle fara därifrån såg jag vid ingången två afrikanska män som försökte lasta delar av en sängram på en cykel för vidare transport. Vem som helst kunde ju se att det inte skulle fungera.
 
Alltså erbjöd jag mig hjälpa dem och köra hem grejerna åt dem med min bil. Sagt och gjort. Färd mot ett av stadens bostadsområden.  Under bilturen såg mannen de ikoner jag har i bilen och frågade om jag var pastor, vilket jag kunde bekräfta. Själv var han aktiv i Pin gstkyrkan. Roligt möta en okänd broder i tron. När sakerna var avlastade blev det både bön och kaffe hos familjen.
 
En välsignad stund.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ja, ibland behövs faktiskt en bil. "Den inbördes hjälpen" får vi väl kalla det här. Eller brödragemenskapen och bönen.

2020-03-26 @ 07:52:16
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0