En biskopsbok

I vart fall blev det en biskops bok. När jag gett den till honom. Idag på Friends över en kopp kaffe. Vilket Hans och jag kom överens om för två veckor sedan när vi möttes promenerande på isen.
 
Boken var En annan kyrka av  Dag Sandahl. En bok jag haft i min ägo i - tror jag - snart två år, alltsedan släppet och personligen dedicerad till Hans från författaren. Tur att det äntligen blev av överlämna den. Både Hans och jag är nämnda i boken om Kyrklig Samlings historia; han som talare vid ett möte någon gång under 80-talet, jag som medlem i samarbetsrådet.
 
 Vad talade vi mer om innan kaffet var slut? Både om avkragning och biskopssvar till fridsförbumden. Inte heller denna gång skilde sig våra uppfattningar alltför mycket från varandra. 
 
Om man säger så.
 

Kommentarer
Postat av: Den gamle kamraten

Sedan kan du ju låna honom ”min bok”.

2020-03-04 @ 23:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0