Bloggstatistik

är alltid roligt. Särskilt när man som bloggare ser att antalet läsare sakta stiger. Det får väl tolkas som att det man skriver åtminstone intresserar någon. Men jag kan inte påstå att jag på något särskilt sätt anstränger mig för att öka antalet läsare.
 
Men nu råkade jag trycka på en av de länkar som ska visa från vilka städer (=kommuner?), regioner och länder läsarna kommer. Hittills har sådant tryckande bara resulterat i en ruta där det sägs att för att man ska få tillgång till utökad statistik måsta man teckna ett extra abonnemang. Det har jag aldrig velat kosta på mig.
 
Men så icke igår kväll. Då var den utökade statistiken tillgänglig för de 7 senaste dygnen. Så även idag. Så varifrån har läsarna kommit senaste veckan? Håll till godo.
 
Länder
Sverige 666 (!)
USA 85
Finland 29
Danmark 2
UK 2
Vietnam (!?) 2
 
Städer
Stockholm 133
Chicago 78
Luleå 71
Göteborg 45
Malmö  45
Umeå 33
Piteå 22
Falkenberg 16
Gävle 16
Tammerfors 16
 
Sedan fortsätter det nedåt i antal och där finns bl a Helsigfors 9, Colonial Park (USA) 5, Ballerup (Danmark) 3
 
Tittar man sen på regioner så kommer de svenska i den ordning som kan anas av städer (kommuner): Stockholm, Norrbotten, Västra Götaland osv. Illinois (USA) kommer på femte plats. De finska läsarna är utspridda på ett flertal regioner (län?)
 
Men den stora frågan är: vilka trogna läsare har jag i Chicago? Och vem i Vietnam har läst min blogg?

Kommentarer
Postat av: Jonas M

Kan ju vara någon svensk boende i Vietnam?! Vänsterledarens fru som är ambasadör kanske är kyrklig av sig t ex.

2020-06-14 @ 12:44:48
Postat av: Den gamle kamraten

Om detta bloggade jag.

2020-06-14 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0