Tro't eller ej

Men idag har jag lyckats grilla. Och så gott blev det att sonen och jag slukade två fläskkarreer var!
 
Jag följde gamle vännen och kollegan Mats' instruktioner, vilka jag fick förra veckan, till punkt och pricka. Och med en så kunnig och pedagogisk lärare så kan väl inte ens den okunnigaste lärjunge misslyckas. 
 
Stort tack även till den kommentator här på bloggen som redan för många år sedan rekommenderade mig att inköpa en grilltändare (modell s k skorsten) vilken jag dock inte vågat använda förrän Mats förra veckan visade hur det ska gå till.
 
Men instruktionerna gällde inte bara glödens tändande utan även marinaden i vilket köttet lades mm. Så nu kära vänner kan jag bjuda vem som helst på grillparty. Men bara en gång för ännu kan jag bara göra en rätt.
 
Nu är det bara några månader kvar till min 67-årsdag. Roligt äntligen kunna grilla när man blir pensionär på riktigt. Bättre sent än aldrig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror du menar SKIVOR av fläskkarré. En hel fläskkarré är nämligen enormt stor😳

Svar: Det har du säkert rätt i. Men på förpackningen till de fem SKIVOR jag köpte stod det bara fläskkarré så jag kallar det så 😄
Torbjörn Lindahl

2020-07-17 @ 09:59:48
Postat av: Den gamle kamraten

Grilla är en sak. Positivt. Grylla med marinader något helt annat.

2020-07-17 @ 19:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0