Nå't jag inte gjort på många år

ska jag göra imorgon. Nämligen förrätta en vigsel. Att jag inte varit i den rollen på minst 5 1/2 år beror på att jag de sista åren före pension jobbade 80% vilket bl a ledde till att jag befriades från lördsgstjänstgöring och det är ju på lördagar nästan alla vigslar ligger. Efter mitt inträde i pensionsfriheten har jag inte heller figurerat i den uppgiften.
 
Men nu blev jag tillfrågad om att förrätta en vigsel i en kyrka jag passerat många gånger på E4, nämligen Sangis kyrka (Kalix församling). Brudgummen har jag träffat vid åtskilliga tillfällen - och därför var det roligt bli tillfrågad - men bruden var ny bekantskap.
 
Nu gäller det bara att jag kommer ihåg hur man gör. Tur att ritualet är fast. Vigseltal brukar jag oftast tala fritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0