Vila

har jag mest ägnat mig åt sedan natten mot torsdag. Magsjukan gick över snabbt men en trötthet består. Därför vilade jag även från att hjälpa Bosse i mässan idag. Över 40 var vi och som vanligt innehållsrik predikan. I dag tog Bosse GT-texten som utgångspunkt. Utan tvekan har han en särskild gåva när det gäller att utlägga gamla testamentet. Barn från fyra olika familjer närvarande. Alltid roligt när de yngre syns. Och inte stör det att barnen rör sig lite i kyrkorummet.
 
Vid kyrkkaffet bad vi en bön för Kina eftersom en av våra regelbundna deltagare som kommer därifrån nåtts av en vädjan från Kinas kristna till hela världens kristna att be för landet pga det allvarliga sjukdomsutbrottet.
 
Trevligt vid kyrkkaffet som vanligt och särskilt roligt träffa vänner som jag inte sett på ett tag. Skjuts hem med andra vänner från Boden som tittade in snabbt på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0