Nytt år

Man får väl börja med att önska kära läsarna ett gott sådant.
 
Nyårsaftonen firade jag i Hertsökyrkan. Vi hade knytkalas på kvällen. Ca tjugo deltagare. Trevlig kväll. Hemskjutsad av arbetskamrat först ett tag efter tolvslaget.
 
Alltså blev det sovmorgon idag. Alltså hade jag nytta av den ordning jag själv infört, att ha högmässan Nyårsdagen på kvällen. Men innan det var dags att fara hann jag ringa min gamle kamrat och surra en knapp timme om domkaptelsärendet. Vì var helt eniga om att överklagandet var mycket gedignare än själva beslutet. När jag senare tog buss mot kyrkan hoppade äldste sonen på vid Örnäsrondellen, så vi fick säĺlskap med varandra till mässan. Bosse följde vår något förkortade ordning men lyckades ändå få mässan att ta 1 tim och 27 minuter. Ungefär lika många deltagare som kvällen innan.

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

I går tyckte jag att Betelgeuse i Orion såg ovanligt svagt ut, i dag hittar jag i
https://www.sciencealert.com/betelgeuse-looks-fainter-than-usual-and-we-re-all-hoping-this-star-is-about-to-pop
att den har minskat en hel magnitud, från 0,5 till 1,5. Jag har alltid klagat på att det är för lite action på himlen, men nu man kanske kan hoppas på en spektakulär supernova :-)

2020-01-04 @ 18:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0