Nu är jag hemma igen

efter en vecka i Umeå. Vi avslutade min vistelse därstädes med kort besök hos yngre bror innan jag blev skjutsad till stationen. När tåget närmade sig Luleå beslöt jag stiga av vid Notviken och gå hem därifrån, så fick jag en promenad. 
 
Promenader har jag ägnat mig åt varje dag i Umeå också. Utnämnde på skoj min svägerska till personlig tränare.
 
Under dagarna har jag hunnit igenom (nästan) tre böcker till i serien om svenska statsministrar under 100 år, von Sydow, Trygger och Sandler. Nu är snart 1920-talet slut.
 
Även har jag hört lite skvaller om hur det kan gå till vid stiftets antagning av prästkandidater. Inte av någon kandidat själv men i andra eller tredje hand. Om bara hälften av det som skvallras är sant så är det illa nog.
 
Någon askonsdagsmässa blev det dock inte. Vi hittade inget acceptabelt alternativ inom rimligt avstånd. Måste vara första gången på över 20 år som jag inte firat askonsdagsmässa. 
 
Nu ser jag fram mot högmässan i morgon. Lovade i telefon hjälpa Bosse med distributionen.
 
Idag är det den dag som bara infinner sig vart fjärde år.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag blir arg när jag tänker på den där avkragningen och att det drabbade just den personen. Vem som helst men inte hon ska genomlida detta. Usch!

2020-03-01 @ 08:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0