Fjärde söndagen i advent

Och idag var jag inte i selen. Bosse och Mats delade på de fyra åtta-personers-mässorna. På juldagen är vi alla tre på G igen, annandagen Bosse och jag, söndag Bosse och Mats.
 
Själv firade jag adventsgudstjänst här hemma vid min adventsljusstake*
 
 
och läste dagens texter och sjöng lämpliga psalmer. Jag säger bara " tack gode Gud för kyrkoårets texter och psalmer".
 
Kanske  bör jag också tacka för att jag slapp predika idag på Herrens moders söndag så slipper mina "lutherska" vänner anklaga mig för att vara för katolsk, vilket oftast blir fallet när man som lutheran bekänner det som alla kristna kan - och bör! - tänka om Maria.
 
Nu blir det drygt två "lediga" dagar innan det på onsdag eftermiddag är dags att börja julstöka.
 

*som givetvis tänds söderifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0