Vilken tabbe!

jag måste ha gjort under måndagen, eller under sönd-månd tillsammans.
 
Upptäckte det i morse när jag satt vid frukostbordet och sträckte mig efter dosetten för att ta min morgonmedicin. Vad upptäckte jag då? Jo att tisdagens dos redan var tagen. Och inte bara morgonens utan även kvällens medicin. Måste alltså under senaste dygn tagit dubbla doser.
 
????
 
Nå, det enda man kunde göra var ju att hoppa över tisdagens doser, så kommer jag ikapp, eller ska vi säga att tillvaron kommer ikapp mig som rusat i förväg?
 
Men ett problem blev det. Jag äter blodtryckssänkande tablett både morgon och kväll. Då begriper ni vad dubbel dos under ett dygn kan innebära - lite väl lågt tryck. Hur yttrar sig det? Man blir lite vimmelkantig. Nu är den erfarenheten inte helt okänd. Det har hänt mig några gånger tidigare. En erfarenhet som jag, enligt läkare, nog tyvärr tvingas leva med då det bedöms ytterst angeläget att blodtrycket inte blir för högt.
 
Lite vimmelkantig alltså. Sålunda valde jag buss istället för cykel då jag for in till stan och tog en kopp kaffe med god vän som ville  återlämna Håkan Sunnlidens bok, som han lånade i söndags och uppenbarligen läst i samma fart som jag gjorde tidigare. Givande samtal gav det anledning till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0