Nu äntligen


har jag fått upp taklister i vardagsrummet efter det att Lars-Gunnar Ottestg för flera år sedan hjälpte mig skruva upp nya innertaket. Men bättre sent än aldrig. Den här gången var det Mats Rondahl som ägnade en dag i mitt hus och gav två hjälpande händer. Men lillebror Eriks insats i sammanhanget ska dock inte förglömmas; om han inte hotat med att komma och inspektera efter påsk så hade listerna fortfarande varit både oköpta och omonterade. Lite bängligt var det få till uppsättningen eftersom hörnen i rummet inte är helt vinkelräta . Nu fattas bara fodren runt fönstren vilka monterades för två och ett halv år sedan. Min yngre bror skäller på mig för det också men då har jag sagt "taklisterna först".Hoppas jag lyckas behålla inspirationen så fönstren blir helt färdiga också.
 
Men nu är rummet i vart fall mycket finare inför användningen som gudstjänstlokal i helgen (vilket dock inte är första gången). Plats vid mässor finns fortfarande torsd, lörd och månd. Men påskdagen är det fullt då en familj med fyra barn anmälde sig. Jag tänker max 8-9 per tillfälle enligt Folkhälsomyndighetens uppmaning att nte sitta för tätt.
 
 
Ni som flerfaldigt sett hur "ofärdigt" det sett ut gläder er med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0