Domkyrkan

for jag till idag.
 
Lite bråttom blev det att hinna med bussen för jag sov alltför länge. Var det att jag hoppade över morgonkaffet i brådskan, eller var det utmattningen efter lillebrors närvaro som yrväder som till slut tog ut sin rätt? För efter ett tag i kyrkan blev jag både ganska trött och lite yr. Bäst ge sig av hemåt innan något värre händer, tänkte jag.
 
Men innan jag valde lämna kyrkan hade jag både fått höra predikan av Tomas Lång och se dop av två invandrarungdomar
 
Efter en stunds vila kom yngre svägerska på kort besök för att å sin mans vägnar i bil lasta pappas diabilder, vilka yngre brodern nu tar hand om. Han har både mycket större hus än jag har och dessutom tycker han kanske att när han hjälpt mig få snyggt i både vardagsrum och arbetsrum så vill han rädda rummen från en massa fula kartonger.
 
Just nu är det favoritfåtöljen som gäller och Chopin i stereohögtalarna. Har just bestämt mig att äntligen lyssna igenom den serie med Klassiska kompositörer som jag fick ärva redan då pappa dog. Tar dom i bokstavsordning. Bach avklarad, efter Chopin* blir det Händel.
 

 
* men Beethoven borde väl kommit före Chopin? Har jag slarvat bort honom eller hade inte pappa serien komplett?

Kommentarer
Postat av: Bosse

Är det enbart en kompositör för varje bokstav och vem valdes för bokstaven A?

Svar: Nej, inte för varje bokstav. Jag har bara nio CD.
Torbjörn Lindahl

2019-11-17 @ 22:12:51
Postat av: Andreas Holmberg

Och Bach borde verkligen komma före Beethoven!!! Men njut av Chopin du - så där har jag också velat göra ibland och bara få tid att försjunka. När barnen flyttat hemifrån så - eller när jag blir pensionär!

Svar: Pensionär var ordet. Vem som kommer före eller efter vem är i detta sammanhang bara en fråga om bokstavsordning.
Torbjörn Lindahl

2019-11-21 @ 22:12:49
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0