Från djurlivet

Ny arbetsledare har jag fått. Den tidigare har avslutat sin anställning i församlingen och bytt till annan yrkesverksamhet. Lite oväntat och snopet kanske. Men det är bara att önska lycka till.
 
Den nye i rollen är prästkollega sedan många år. Vi känner varandra. Likväl ville han träffa alla i sitt arbetslag och inbjöd var ock en till ett kort samtal. När han bad mig säga något fritt om hur jag upplevde läget i församlingen, min egen roll och tankar för framtiden, så tog jag två uttryck från djurlivet:
 
- Van häst hittar själv till stallet.
och
- Det går inte lära gammal hundar sitta.
 
Han förstod exakt vad jag menade. Vi kommer nog att komma bra överens🤣

Kommentarer
Postat av: Daniel G

Ett till förslag: ”Du skall inte binda ihop munnen på oxen som tröskar”

Svar: Absolut. Och det var ju dessutom bibliskt.
Torbjörn Lindahl

2019-02-07 @ 10:59:03
Postat av: Ann O Nym

FEL det går visst att lära gammal hund sitta

Svar: Vad ska jag då säga till min arbetsledare?
Torbjörn Lindahl

2019-02-09 @ 10:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0