Lyckas jag någon gång bli pensionär?

Det är frågan.
 
Idag blev jag dels tillfrågad om ett semestervikariat under en dryg månad endast ca fem veckor efter min avsedda sista arbetsdag och senare samma eftermiddag fick jag frågan från annan kyrkoherde om jag något senare skulle kunna tänka mig vikariera på halvtid som komminister några månaderr. Jag lovade båda. Börjar jag också sälla mig till skaran av pensionärer som håller kyrkans prästorganisation under armarna? Roligt att äntligen (?) få betyda något!
 
Idag övervägde jag också att göra vårens första MC-tur men avstod. I morgon?

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

Nu blir jag glad, Torbjörn! Precis vad jag hoppades! Du kan säkert bli tf kyrkoherde nånstans också :o). Sina nådegåvor och sin kallelse kan Gud inte ångra. Blessings!

Svar: Bli inte för glad bara. Sommarvikariatet blir inget fick jag veta idag. Lika skönt inser jag att jag känner och tänker.
Torbjörn Lindahl

2019-04-26 @ 18:13:33
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0