Ett illfundigt och fördärvat ting är hjärtat

Bibelordet från någon av profeterna kommer för mig när jag nu för andra gången på drygt två veckor fått vara in på akuten för att med hjälp av något slags dropp igen få ordning på mitt förmaksflimrande hjärta. Som vanligt tycker jag inte att det är särskilt dramatiskt. Jag har ju erfarit detta många gånger. Påtaglig rädsla känner jag inte. Nej, det är den medföljande tröttheten som är problemet. Trösterikt också att jag redan för många år sedan fått läkarord på att orsaken till dessa återkommande problem sannolikt mera finns i generna än i en stressig livs(arbets)situation. Om det senare varit felet hade jag varit tvungen känna skuld över att möjligen själv vara orsaken. Det slipper jag nu. 
 
På väg till sjukhuset i morse hann jag se flera blåljusfordon på Bodenvägen. En trafikolycka.
 
Strax efter lunch var jag på jobbet igen och kunde genomföra hembesök och inplanerade sjukkommunioner. Det är också vård av det illfundiga och fördärvade människohjärtat.
 
Övervägde på vägen hem stanna till vid ishallen och se hockey. Men då jag hade kommit lite sent så lockade det inte lika mycket. Men Luleå gjorde bra ifrån sig. Vände 0-2 till  3-2. Luleå nu tvåa i eltserietabellen. Det också kan få hjärtat hoppa av glädje. Hoppas det inte börjar hoppa för mycket.

Kommentarer
Postat av: Maria

Många som har det där flimret. För en jag känner (och som även du känner) blev det mkt bättre när hon gick i pension.

Svar: Oj då. Då måste jag ta mig en funderare vem det kan vara.
Torbjörn Lindahl

2018-11-02 @ 16:40:19
Postat av: Jonas M

Vi får vara tacksamma i vart fall att vi har - trots all kritik - en riktigt bra sjukvård och att den dessutom är till för alla oavsett plånbok. Hoppas du haft en fin Alla själars dag!

Svar: Eftersom jag följer svenska kyrkans kyrkoår så firar jag i praktiken Alla själars dag på söndag. Men tack ändå.
Torbjörn Lindahl

2018-11-02 @ 20:44:37
Postat av: Thorsten Schütte

Kroppens flitigaste muskel kan ha sina nycker. Jag hade en tid då hjärtat ibland slog som en tvåtaktsmotor i tomgång, den "fyrtaktade" med uteblivna tändningar. Men det har gått över.

Svar: Redan det är ju ett stort under att hjärtat för det mesta slår hela livet utan avgörande problem.

Jag menar, de flesta människor lever ju ända till sin död utan att dö.
Torbjörn Lindahl

2018-11-02 @ 22:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0