Nu har det skett

Inte att jag beslutat mig för att konvertera. Nej, något mycket tråkigare. Visserligen har man väl anat och förstått att det ofrånkomliga slutet närmat sig. Men när det väl är ett faktum så blir det en tomhetskänsla.
 
I ock med kvällens avsnitt, som just slutat, så upphör Veckans brott, åtminstone med Leif G W Persson som medverkande.
 
Snipp, snapp, snut (!) Så var den sagan slut. Hur många avsnitt av de knappt tio säsongerna har jag missat? Inte många. Arbetet har aldrig tillåtits inkräkta på tisdagar kl 21-22 under säsongerna. Synd bara att han inte får kommentera domen i Madsen-rättegången. Men någon mediarepresentant kommer säkert lyckas placera en mick under hakan på honom när domen lämnats.
 
Vad ska man nu göra med den lediga timme man får tio tisdagar per vinter?
- Läsa Bibeln
- Läsa nåt annat
- Motionera
- Dammsuga
- Blogga
????
 
Vad föreslår kära läsarna?

Kommentarer
Postat av: den gamle kamraten

Starta en Bibelstudiegrupp udda veckor mellan 18.30 och 20.30 och fortsätt-hed Domprostens goda minne - till hösten sedan du gått i pension. Då kan vi ha utbyte en gång i kvartalet.

Svar: Vore ju roligt om vi studerade samma bibelbok eller samma ämne! Men hur vet du att jag går i pension till hösten?
Torbjörn Lindahl

2018-03-13 @ 23:57:15
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se
Postat av: Irene G

Börja skriva dina memoarer över dina prästerliga gärningar :)

2018-03-14 @ 08:44:57
Postat av: Thorsten Schütte

Känner samma saknad efter en av veckans höjdpunkter, jag diggar Leif G W...

2018-03-14 @ 08:55:15
Postat av: den gamle kamraten igen

Men strunta i pensionen då!
Det är Bibel-babbel-gruppen jag avser!
Jag kommer att vara pansjis men fortsätter med den grupp jag fått förtroendet att leda åtminstone en termin till som frivilligarbetare i församlingen. På sikt ska väl någon annan ta vid med kollegor är föräldralediga eller nya i knoget så jag lullar på ett tag till - med Bibelstudier (och kanske annat evangeliserande vuxenarbete).

2018-03-14 @ 22:31:34
Postat av: Anonym

Vad jag förstår uppstår ett snarlikt program i tv4 med samme GW som kommentator och sakkunnig. Antagligen inte på samma tid dock.

2018-03-15 @ 15:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0