Naturupplevelse

I morse när jag tittade ut genom vardagsrumsfönstren såg jag något stort och svart en bit ut från huset. En älg visade det sig vara vilken bevisas i bifogad bild. När den senare reste sig och gick iväg var jag just på väg till bussen och hann inte stanna till för att ta upp mobilen.
 
Väl framme vid Örnäskyrkan nästan på klockslaget för personalmorgonbönen möttes jag direkt av förväntan att vara den som ledde densmma. Sagt och gjort. Eftersom jag alltid hävdat att en kompetent präst när som helst ska kunna åstadkomma en kort andakt (psalm, bibeltext, ev några ord och bön) utan egentlig förberedelse så fick jag visa att jag själv efterföljer mina ord. (En helt annan sak är ju kompetensen att alltid skriva in sina uppgifter i almanackan så man inte glömmer 😃
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, glömmer aldrig den där gången när jag helt oförberedd hade morgonbönen på jobbet. Sa till och med några ord efter jag läst bibeltexten eftersom jag precis funderat på nåt kring den. JAG BORDE NOG HA BLIVIT PRÄST! HUR har jag kunnat missuppfatta min kallelse så kapitalt!😂😂😂😂

Svar: Inget fel i att även icke-präster kan agera oförberett.
Torbjörn Lindahl

2018-01-31 @ 22:53:21
Postat av: Andreas Holmberg

Gamle frikyrkopastorn C-G Hjelm hävdade bestämt att VARJE PÅNYTTFÖDD KRISTEN (finns det några andra kristna?) när som helst och var som helst skulle kunna läsa ett bibelord (gärna ur minnet), avlägga ett kort vittnesbörd, leda i bön och föreslå en psalmvers (som "alla kan"). En del av det allmänna prästadömet, liksom, vilket ju även Maria tillhör.

Svar: Visst borde varje kristen äga den kunnigheten - och frimodigheten.
Torbjörn Lindahl

2018-02-01 @ 10:58:27
URL: http://efsidag.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad skönt att jag verkar ha agerat inom ramarna!😂😂😂

2018-02-03 @ 23:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0