Inget är som det verkar

Jag var ju i gudstjänst som jag skrev i förmiddags. Men tidigare på eftermiddagen besökte jag mamma. Tillsammans med moster och morbror. Men när jag satt på bussen på väg till mammas boende insåg jag att jag glömt hörapparaterna. O, så dåligt jag hör utan dem. Tur att mor och morbror också hör dåligt så alla är vana att tala sakta och tydligt. Men för att kunna uppfatta något av gudstjänsten var jag tvungen att ta bussen hem springa in och hämta dem och ta vändande buss tillbaka. Vid kyrkan under klockringningen.
 
Ca 20 deltagare. Varav några konfirmander som ska läsa i Gammelstad till sommaren. Fin predikan av Bosse som vanligt. När alla farit hem satt vi två kvar en stund och samtalade om församlingens och kyrkans framtid.
 
På bussen hem såg jag sms från gammal god vän med fru vilka var i staden. Givetvis möttes vi i stan och dom följde mig hem. Intressanta samtal. Både utan och med te. Nu har lugnet lägrat sig.
 
I morgon är det måndag.

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

"Tillsammans med mister och morbror". Den var ju riktigt bra! Nästan som farbror Barbro i Arbrå (utanför Bollnäs).

Svar: Bra med korrekturläsare! Rättat.
Torbjörn Lindahl

2018-01-22 @ 17:01:18
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0