Det var värst

- så många besökare det blev på bloggen. Kring hundra per dag är det nog oftast numera, men lika nära 150 som 100 kräver nått speciellt. Kan det vara läsarnas förhoppning att Flanellskjortans dag ska innebära ytterligare kyrkopolitiska utgjutelser.
 
Ok. Då kan jag väl berätta att idag vid lunch då jag promenerade mot med kollegor avtalat näringsställe så mötte jag kyrkorådets ordförande (s). Men nu nog med kyrkopolitik.
 
Istället ska det handla om huset. Idag besökte jag byggfirma och valde takpanel till vardagsrummet. Senare under eftermiddagen fick jag hjälp av god vän köra hem densamma. Lite bildbevis kommer här.
 
Först hur elementen i torsdags återmonterades av rörkrökare  då ytterväggens insida gjorts klar.
 
Sen hur taket ser ut nu.
 
Sen panelen som ska spikas upp.
 
Som man säger numera: jag ser ljuset i tunneln. Ser ljuset lite mer gör väl även näst äldsta dottern som i morse stack med sina personliga assistenter och för några timmar sedan sms:ade: Nu är jag i Malaga.
 

Kommentarer
Postat av: Erica H

Vilket stort projekt, Torbjörn. Det roliga var också att du t.o.m fått upp en adventsstjärna i ett fönster mitt i all renovering. Ambitiöst! ;-)Eftersom jag inte tittat in här på länge - verkar renoveringen pågått ett tag. Såg före & efter bilderna på fönsterinstallationerna. Vilken utsikt du har. Å du har ett PIANO... Lyllo dig. Hade ingen aning om att du spelade. Trodde du mest höll dig till gitarren. God fortsättning!

Svar: Jo, husarbetet har pågått en tid.Nej, jag spelar inte piano annat än om jag vid psalmval till gudstjänst vill kolla någon melodi med pekfingervalsen, vilket lika gärna kan ske med gitarr. Pianot finns bara kvar i huset. Eftersom det i stort sett aldrig används har jag funderat på att skänka bort det. Anmäl intresse om du vill ha det (det kostade 7500 kr för exakt 40 år sedan så det är för länge sedan till fullo betalt. Märke/modell: Nordiska Piano, Futura II.
Torbjörn Lindahl

2018-01-06 @ 20:59:45
Postat av: Erica H

Ett helt o.k piano. Spelat på ett med just det märket i några år på glada 1980 talet. Tyvärr är det lite svårt att bli av med dessa pianon numera har jag hört. Sorgligt. Jag har inte plats för det tyvärr. Finns många äldre pianon som är så fina. Ljudbilden är ofta annorlunda. Hoppas du lyckas få någon som kan ta hand om & spelar på det. När det gäller musikinstrument är min sentimentalitet stor. Tycker vi i dagens samhälle är så lite rädd om gamla pianon, tramporglar osv. Lycka till med fortsatta renoveringen av huset!

Svar: Jag har alltid tyckt att att ett hem utan piano är ett hem utan själ, men nu har jag ändå tänkt att det kan få fara pga den ytterst måttliga användningen. Mitt pekfingervalsande skulle klara sig med något slags liten synt el dyl.
Torbjörn Lindahl

2018-01-07 @ 17:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0