Precis som jag förutspådde

i onsdags så kom målaren idag. Kl 07.00 knackade han på dörren och började bära in sin utrustning. Idag har det varit mest grundarbete för honom. På måndag ska det bli klart om planerna håller. Men kanske tar det lite mer tid, meddelade han idag. Jag har nämligen köpt tapeter som kräver lite mer jobb än vanligt. Vi får se.
 
Jag erkänner alltså öppet att jag inte ids tapetsera själv. Så är det med mig.
 
Nå't väsentligare hade jag inte att berätta. Jo, förresten. Ikväll har jag hos god vän sett den norska filmen Kungens val som handlar om den norske kung Håkons beslut dagarna efter den tyska invasionen 9 april 1940 att inte samarbeta med ockupationsmakten. Gripande film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0