Askonsdag

är det idag. Storkollegium och apt på förmiddagen. Det hela inleddes med en fin andakt i kyrkan ledd av domprosten. Mer sånt! 
 
På eftermiddagen var det prästkollegium. Flera olika intressanta trådar togs upp. Hoppas samtalen får en fortsättning.
 
På kvällen som vanligt askonsdagsmässa i Hertsökyrkan. Ledd av Bosse. Jag hjälpte till att distribuera både aska och nattvard. Mellan 25 och 30 deltagare. Inte så illa.
 
Idag hann jag också till butik och köpte ut tapeter som jag beställde i fredags. På fredag kommer målaren och sätter upp dem. Sannolikt krävs en del av måndag också innan allt är klart. Det ska nämligen göras småjobb i kök och hall också. Men sen kan ni komma och titta. Men låt mig städa först. Jag lovar t o m att dammsuga🙄
 
Hur man i sitt privata liv markerar fastetidens inträde kan man ju inte berätta. Så jag gör inte det.
 
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

Två Wallin-psalmer som var för sej platsar bra i Askonsdagstider (den ena fyller 200 år i år) - jag anser f.ö. att Askonsdagen borde ha tillnamnet Botdagen (alla de övriga fyra allmänna böndagarna har ju placerats ut också i det nya kyrkoåret efter 1983):

http://psalmboken.blogspot.se/2018/02/botpsalm-som-blir-200-ar-i-ar-o-du-som.html

http://psalmboken.blogspot.se/search/label/Tag%20v%C3%A4l%20emot%20de%20n%C3%A5defulla%20orden (se särskilt sista strofen)

2018-02-15 @ 11:19:53
URL: http://efsidag.blogspot.com
Postat av: Jonas M

Fasta, abstinens och deltagande i askonsdagsmässa samt egen bön skulle jag säga är en bra start på fastan!

2018-02-15 @ 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0