Stjärnor

kommer jag snart kunna se mer av. Fick ett mail idag att mitt teleskop nu skickats från Stjärnhuset i Kivik. Nu är det bara att invänta besked från transportören. När jag ägnade deras hemsida mer flitigt studium fann jag att man kan köpa en replica av Isac Newtons första teleskop. Vore kul att äga. Pappa skulle definitivt ha gillat det. Synd bara att priset var 9900:-
 
Prästkollega med visst astronomiintresse föreslog att jag efter teleskopets ankomst borde göra en lång biltur ut på isvägarna när dom öppnat för att komma en bit bort från stans ljus och ha fri sikt. Givetvis följer han med.
 
Frågan är om jag såg några stjärnor när jag tillsammans med äldste son och morbror var på hockey. Är Johan Harju fortfarande stjärna? I vart fall gjorde han två mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0