Än så länge

står motorcykeln längst in i garaget* väntande på bättre dagar. I fyra månader lär den få stå innan det ens är lönt att på allvar börja drömma om årets första tur. Varje gång jag hämtar eller lämnar bilen ser jag favoritfordonet, så jag tänkte att jag måste visa kära läsarna att jag inte glömt denna viktiga del av livet.
 
 
En vecka - tio dagar in i april brukar man kunna se de första hojarna ute på stadens gator, om väderförhållandena är de bästa. Numera brukar jag dock inte höra till dem som försöker slå rekord i tidig körning, men i god tid före första maj-rundan vill man ha blivit av med ringrosten.
 

 
* rester av olja på golvet ska inte skyllas på hojen utan på gamla bilar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0