Andra söndagen i påsktiden

Slutet av påskoktaven. Nästan 40 sammanlagt i högmässan i Hertsön. Stor glädje att gudstjänstgemenskapen är så stabil och sakta stadigt växande.
 
Jag tänkte när jag förberedde mig för gudstjänsten att förmår man, orkar man fira gudstjänst igen med samma inlevelse efter förra helgens glädjerika mässor. Men när jag återigen står vid altaret så  är det samma glädje som tidigare. Kan man fira mässa för ofta? Icke.
 
Vid dagens mässa hade vi besök av vår tidigare musiker Joel (han jobbade i Hertsökyrkan 2010-11) * med hustru och två barn. Efter kyrkkaffet kom dom hem till mig och vi fick samtala och dela gemenskap i några timmar. Riktigt roligt.
 
- - - - -
 
* oj, vad tiden går

Kommentarer
Postat av: Joel Gerdås

Stort tack för söndagen! Det var en stor glädje att komma tillbaka och fira högmässa i Hertsön igen och träffa tidigare kollegor och församlingsbor.

Svar: Lika stor glädje att möta er. Roligt också att få ha er på besök under eftermiddagen.
Torbjörn Lindahl

2018-04-11 @ 12:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0