Hockeykväll

var det. Luleå tog emot Djurgården. Lite mål. 0-0 efter två perioder. I mitten av tredje kom äntligen mål för Luleå, men med bara några minuter kvar kvitterade Djurgården med målvakten ute och sex man på plan. Mållös förlängning och Luleå vann straffarna. 
 
Flera bekanta träffar man som vanligt. På hemfärden med hockeybussen satt jag och tänkte på det faktum att man åker buss gratis till och från match. Men det är väl de beslutande som vill uppmuntra bussåkandet för att få bort en massa bilar. Tänk om det skulle bli så många som går i kyrkan att kommunen erbjuder gratis buss. Det vore nåt!
 
Men innan jag tänkte på det, och innan jag ens åkt till matchen hade jag besök av goda vänner som kom för att se ombyggnaden i huset. Det verkar som att jag fick godkänt.
 
I morgon firar vi mässan i Hertsön kl 18. På förmiddagen går vi nämligen i Domkyrkan där det firas ortodox gudstjänst kl 10.
 
Igår kväll hade vi vår årliga surströmmingsfest i Hertsökyrkan. Lite färre deltagare än tidigare år. En tidigare trogen gudstjänstdeltagare som fyller jämna år i dagarna bjöd på tårta. Det tackar vi för. En av församlingens förtroendevalda - s k  kyrkopolitiker - kom frivilligt och hjälpte till med förberedelsearbetet. Det tackar vi också för men beklagar att hon inte hade tid stanna och dela gemenskapen.
 
Kanske värvade vi under kvällen ytterligare några deltagare till alphagruppen.
 
Får avslutningsvis lust dela ytterligare en bild - inifrån denna gång - av den nya situationen i huset. Div arbete återstår som synes. Men härlig känsla - i ett litet skruttigt radhus.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0