Tag och läs

Även om du normalt inte läser BloggarDag så måste du läsa dagens inlägg (tisd 29 november)* som heter Saklig oenighet i tio punkter. Där avslöjar han fullständigt kyrkostyrelsens förste v ordf, tillika f d LO-ordf. Vad ska man säga när hon som, som sagt är, är kyrkostyrelsens vice ordförande talar om "vi" i förhållande till "kyrkan". Vilka "vi" undrar man stilla? Ockupanterna?
 
- - - - 
 
* jag erkänner öppet: jag rekommenderar Dag Sandahls blogg. Förstår att detta kommer att ge mig en ny domkapitelsanmälan.

Kommentarer
Postat av: Jonas M

Socialdemokraterna i Svenska kyrkan är lite som Mormonerna; förutom Bibeln har de en annan Helig Skrift (istället för Mormons bok) vid sidan om Bibeln, nämligen partiprogrammet.

2016-12-02 @ 22:10:01
Postat av: Peter T

Nä men Sandahls blogg ska man väl inte läsa?
Där florerar ju bara en massa extroverta och gnälliga kommentatorer.

Denna kommentar givetvis bara skriven för att underblåsa ytterligare en anmälan för brukandet av ironi.

Svar: Tack för hjälpen! Det är ju nu snart ett år sedan jag blev frikänd av domkapirlet så då är det väl snart dags för ny anmälan :))
Torbjörn Lindahl

2016-12-03 @ 13:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0