Inget märkvärdigt

har hänt under sista dagen av helgen. Eftersom jag firat helgens högmässa redan på lördagen vid OAS-mötet var jag inte lika angelägen söka mig någon lämplig dylik igår..
 
Gudstjänster blev det dock i andra varianter. Dels ett dop som jag lovat privat. Och dels gick jag om aftonen i bönhuset. Tyvärr blev jag ordentligt försenad så jag missade det mesta. Dock fick jag vara med om rejäl sångarglädje med traditionella psalmer och sånger. Jag uppskattar visserligen den lovsång jag får uppleva i OAS-sammanhang. Som komplement till normalt psalmsjungande. Men jag värderar också riktiga psalmer. Då är laestadianska gudstjänster att lita på.
 
Kaffe efteråt hos kristna vänner. Goda samtal. Tänk om alla andra kristna kunde inse att dom skulle tro och tänka precis som vi. Vad lungt  och gott allt skulle bli då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0