Annat jobb

Eller ska vi säga annan typ av jobb har jag ägnat mig åt i dagarna två.
 
Har varit hos äldsta dotter med make och de tvenne barnbarnen och hjälpt till med förrådsbygge. Även svärsonens föräldrar var där. Dom har varit en hel vecka.
 
Så nu har jag, sågat, borrat och skruvat. Finns knappast något jag uppskattar så mycket som doften av nysågat trä. Hellre ett snickeri än en handelsträdgård således.
 
Men i morgon känner vi doften av Kristus. Den stora sommarhögtiden Kristi Förklarings dag är inne. Sommarens höjdpunkt. Första gången jag predikade en förklaringsdag var som tjänstebiträde i Hortlax 1975.  Två år senare var jag tjänstebiträde i en Upplandsförsamling. Då predikade jag denna söndag igen. Åren går . Hur många förklaringsdagar har jag predikat sen? Vet inte. Ett antal har nog fallit bort eftersom jag förhållandevis ofta haft semester lite senare på sommaren.
 
I morgon blir det dop också. I en familj där jag fått förmånen döpa alla barn. Detta är femte. Barn är en Herrens gåva.
 
Så är det!

Kommentarer
Postat av: Msria

En av mina favoriter. Kristi hommelsfärds dag och Heliga Trefaldighet är också fina!

2016-07-10 @ 00:04:01
Postat av: Maria

"Hommelsfärd" kan vara en intressant variant....

2016-07-10 @ 00:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0