Längre promenad

Blev det idag på förmiddagen. Jag bor ju i utkantan av stan så bara på några minuter så befinner jag mig på landet. Jag har ett antal olika slingor och rundor jag brukar variera mellan i mitt promenerande. Den jag valde idag har jag ofta gått på en knapp timme. Idag tog det 1 tim 40 min. Då förstår ni att jag har en bit kvar. Men skam den som ger sig. I morgon blir det en annan runda.
 
I kontakt med Försäkringskassan har jag förstått att det har inkommit två sjukintyg för mig. Undertecknade av två olika läkare. Men med helt olika sjukskrivningstider. Så hur länge är jag sjuk? Kanske blir jag tvungen känna efter själv. Mycket lättare om läkaren säger när det är dags skärpa till sig. Och vad säger Försäkringskassan? Är man inte sjuk så blir man av sånt här byråkratiskt krångel.
 
Annars har det varit en skön viloperiod. Sommarens mediala storm har uppenbarligen varit påfrestande när en olycka med fem revbensbrott känns som en gudagåva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Än är det krut i gubben läser jag G v-i

2015-09-03 @ 17:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0