En trevlig kväll

Blev det ikväll. Tre arbetskamrater från församlingens alpha-arbetslag (i vilket jag normalt ingår) kom till mig lagom till middagstid. Med sig hade dom lämpliga ingredienser av vilket dom kunde tillreda en mycket god middag. Mycket roligt för mig som i flera veckor inte orkat annat än micra färdiglagad mat. Trevligt hade vi givetvis också med intressanta samtal. Vad vi pratade om jobbet avslöjar jag dock inte.
 
Alltså kan jag inte berätta vad vi pratade om eftersom vi bara pratade om jobbet - vi är ju arbetskamrater! Jo, vi pratade också om utlandsresor. Bl a om resor till Italien. (Nu gäller det att jag passar mig så jag inte råkar nämna något positivt om något katolskt för då kan jag ju bli domkapitelsanmäld igen).
 
Oj, oj, oj så svårt det blivit att blogga numera. Bäst att sluta i tid.
 
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Tack för att vi fick komma och bjuda in oss. Mat är alltid roligare i sällskap. Man är aldrig så ensam, som när man är ensam i fel sällskap - Men det gällde knappast ikväll. Krya på dig... :)

2015-09-22 @ 21:32:04
Postat av: Den gamle kamraten

Nu har du varit blogg-tyst ett tag. Vafföt då då? som rumpnissarna säger.

Svar: Sista dagarna har ju tankarna mest upptagits av nyheten att Berget i Rättvik blir katolskt. Plus att de två senaste inläggen på Mikael Karlendals intressanta blogg handlat om att konvertera. Då törs jag ju inte blogga. Tänk om jag skulle råka skriva något katolik-positivt, då kan jag ju bli anmäld igen. Nu gäller det att passa sig!
Torbjörn Lindahl

2015-09-26 @ 13:49:14
Postat av: Merete Adegunle

Hej broder i Herren!
Hörde talas om att det finns en präst i vårt land som vågar stå för det Guds ord säger i en tid som denna. Låt inget tysta dig! Herren är med dig! Daniel fortsatte att be, även om lagen sa något annat - och Gud bevisade att han inte hade gjort något fel när Han räddade honom från lejongropen. Så oavsett hur det går i domkapitlet kommer Gud visa att du inte har gjort något brottsligt, varken inför Gud eller inför "kungen". Förbli välsignad!
Merete

Svar: Tack!
Torbjörn Lindahl

2015-09-27 @ 14:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0