3 x glädje

1. Jag är tillbaka på jobbet. Nu har jag varit där heltid två dagar. Känns riktigt bra. Igår hade vi ju dessutom alpha som alltid på onsdagar. Det är alltid glädjande.
 
2. Träffade en kyrkopolitiker (s) (från den församling där jag jobbar) och fick höra att vederbörande inte på något sätt anslöt sig till kyrkofullmäktigeordförandens åtgärd att anmäla mig till domkapitlet. Det var riktigt glädjande att höra.
 
3. Luleå slog Rögle i hockey och jag var där och såg det. Visserligen "bara" vinst i förlängning, men bättre än inget.
 
4. Som avslutning på dagen hinner jag notera att jag är omnämnd i uppmuntrande ordalag av bloggvännerna Sunnliden och Sandahl. Så blev det en fjärde glädje. Men vad är att vänta? Vi tillhör ju alla Frimodig kyrka. Där är alla glada över varandra. Och skulle vi till äventyrs ha något emot varandra så talar vi ut och går inte i onödan den krångliga vägen via domkapitel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0