Roligt jobb

har jag haft ikväll. Har varit på Alpha. Fast jag är inte med i den egentliga alphagruppen utan leder en av våra fortsättningsgrupper där vi talar om bönen. Några gånger har vi talat om all bön som finns i en vanlig högmässa (och när vi ändå höll på tog jag upp mitt favoritämne: hur man kan se Jesu liv i högmässan.)
 
Idag talade vi om bön utifrån våra egna personliga erfarenheter.
 
Jag har sagt det förr och säger igen: alphaarbetet och fortsättningsgrupperna hör till de roligaste bland arbetsuppgifterna.
 
På förmiddagen var det storkollegium för alla anställda och sen apt* för oss i östra området (och kanske andra grupper hade det samtidigt). Även var det lite info till den första av de två personalgrupper som nästa år - om Gud vill och vi får leva - reser till Israel.
 
I övrigt går jag nu i väntans tider. I morgon är det tre veckor tills domkapitlet avgör tillsynsärendet gällande mig. Äntligen får jag väl säga. Men vad händer den dagen? En öl på Bishops Arms för att fira segern? Eller en öl på Bishops Arms för att dränka sorgerna?
 
Har sista tiden umgåtts lite med tanken att sälja huset. Kanske någon dag. Men inte just nu i alla fall.
 
Just nu är det dags att sova.
- - - - - 
* apt = arbetsplatsträff. På en sådan träff ägnar vi oss inte åt verksamhetsplanering utan talar om arbetsmiljörelaterade saker

Kommentarer
Postat av: Peter T

Bara det inte blir en öl på Bishops Arms för att dränka sorgerna för en ny domkapitelsanmälan för att du skadat ditt anseende som präst genom att dricka öl 😉

Svar: Vad kan man inte bli anmäld för i dessa dagar :)
Torbjörn Lindahl

2015-11-12 @ 06:41:42
Postat av: Ann O Nym

Jobb??

2015-11-12 @ 23:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0