Intensiv helg

var det pga mammas födelsedag och därmed sammanhängande släktmöten. Men inte så intensivt att kyrkogång försummades. I staden närvarande bror och svägerska hämtade mamma och så sågs vi till högmässa i Hertsökyrkan. Tvingas erkänna att jag själv försov mig så lämplig buss missades. Problem eftersom bilen var utlånad till dotter. Som tur var kunde ständigt trogna vänner svänga förbi och plocka upp mig.
 
Eftersom det var Bosse som ledde mässan så kan det knappast uppfattas som skrytsamt av mig om jag nämner att min tvillingbror och jag bara utgjorde hälften av de präster som finns  i bänkraderna. Jag tror det var närmare fyrtio personer i gudstjänsten. Ändå hörde jag senare att flera av de trogna istället var i Björkskatan och lyssnade till Anders Sjöberg. Hur trevligt det än varit att stanna så smet vi från kyrkkaffet och sammanstrålade med lite övrig släkt och drack kaffe hos mamma. 
 
När släkten börjat ge sig av var det precis läge för mig hinna till bönhuset. Roligt träffa vänner även där. Och det är väl gemenskapen som lockar. Gäller det bara gudstjänsten så vinner oftast högmässan. Särskilt om riktig liturgi förenas med god predikan som idag.
 
Hemfärd med buss och en bit promenad för att hämta bilen så var den innehållsrika dagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0