Helg med tre mässor

skrev jag i förrförra inlägget att det skulle bli. Det blev det också. Den första var lördagens högmässa med konfirmation i Domkyrkan. Idag på förmiddagen hade jag högmässa i Örnäset och kl 18 detsamma i Hertsön. Däremellan hann jag ett sorgehusbesök och deltog i halva gudstjänsten i bönhuset. En god predikan fick jag höra, över samma text som jag själv predikade över två gånger idag, men jag var så trött så jag höll på att somna hela tiden.
 
I bönhuset kände jag mig fortfarande omgiven av den positiva atmosfären och gemenskapen från lördagen men när jag lite senare återigen stod vid "mitt" * altare i Hertsökyrkan där jag inte bara får predika utan även lyfta "försoningens kalk" då känner jag var jag verkligen hör hemma.
- - - - - - - 
* jag ber alla arbetskamrater om ursäkt, vilka möjligen kan ha stött sig på det ordvalet, om än det skrevs inom citationstecken. Syftet med dylikt ordval i dylikt sammanhang är - som jag tidigare haft anledning förklara - att uttrycka samhörighet inte ägande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0