Logofil?

Vet du vad det är? Nä, det visste inte jag heller. Tills alldeles nyligen då jag mötte en person med denna udda läggning.
 
Logos betyder ju ord. En logofil är alltså en person som älskar ord. Närmare bestämt ordet, alltså Guds ord. I praktiken Bibeln. Och älskar Guds ord så det tar sig fysiska uttryck.
 
Personen jag mötte berättade att det händer att han kryper ner i sängen kramande en av sina favoritbiblar. 
- Gör man så måste man väl vara logofil? Undrade han försynt.
 
Lite generad tror jag han var att för mig erkänna sin något udda läggning. Men befriande var det nog för honom att komma ut ur garderoben.
 
Själv tvingas jag erkänna att jag är smyglogofil. Jag kysser alltid min Bibel när jag läst i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0