Pilgrimscyklaren

mötte jag idag. Om hans fortsatta öden och äventyr kan du under resten sommaren och början av hösten läsa på www.pilgrimscyklaren.se
 
Han heter Tomas Bengtsson och är i vardagslag diakon i Botkyrka församling. Men nu har han tagit ledigt ftån jobbet och avser cykla från Luleå till Lund. I dag startade han från Luleå domkyrka strax efter högmässan. En del av gudstjänstdeltagarna var med och samlades utanför kyrkan och fick vara med och be för pilgrimscyklaren inför starten. En filmfotagraf följer honom i spåren så lite bilder och filmsnuttar kommer att läggas ut på nätet. Kanske får vi snart även se starten i Luleå.
 
Att jag fick leda bönen och välsignelsen var ju ren slump eftersom jag var den som ledde högmässan. Inte ofta jag har gudstjänst i domkyrkan men nu i semestertider råkar det bli ett flertal gånger. Även kommande söndag och sedan helgen två veckor därefter.
 
Men därmed var dagens arbete inte slut. Sorgehusbesök under eftermiddagen och mässa igen på kvällen, då i Hertsön. 
 
Nu är frågan: MC-tur eller inte MC-tur? 

Kommentarer
Postat av: Hans Odeberg

Klart det ska bli MC-tur. Finns inget dåligt väder, bara dåliga ursäkter.

Själv ursäktar jag mig med att bromscylindern behöver renoveras. Vi får väl se hur länge det håller.

2015-08-02 @ 09:53:02
URL: http://bubbavel.blogspot.com
Postat av: SigridL

Nu är han i Hälsingland, uppmärksammade en kollega. Och inte åker han närmsta vägen heller. Imponerande. Hans FB-sida rekommenderas

2015-08-13 @ 11:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0