Domkyrkan återigen

Högmässa hade jag förmånen fira i Domkyrkan idag. Hur många präster som var närvarande ska jag inte säga. 
 
Men jag kan istället säga att knappt hälften av dem stod tillsammans vid altaret. För mig som celebrant var det utan tvekan ett gott stöd att ha en god kollega på var sida. Sanningen är ju att det naturligtvis varit jobbigt med skandalrubriker i tidningarna var ock varannan dag. Gott med trofasta bröder som vill stå vid ens sida. En av prästerna i kyrkbänken var domprosten. 
- Skönt att du är hemma nu från semestern, sa jag till henne efter gudstjänsten.
Bra med folk var det också i kyrkan.
 
På eftermiddagen var jag med sjukkommunion till ett äldre par som jag regelbundet besöker. Där blir jag alltid välsignad med bön och en profetisk hälsning. Så även denna gång. Ska bli spännande se hur dessa ord ska uppfyllas. Glädjande märka att jag två gånger samma dag klarat  mina arbetsuppgifter trots att det stått i tidningen att jag inte är lämplig som präst.
 
Aftonen slutligen. Jag for till Andreaskyrkan (baptist- för läsare som inte vet) för att leda andakt vid "Sommarkväll". Vi har ett samarbete och församlingarna ansvarar varannan gång. Men ikväll var det tydligen dubbelbokat. Så det kom även en man från baptisterna, beredd ansvara för kvällen. Då fick han det och jag som redan lett gudstjänst en gång fick sitta och lyssna.
 
Sen middag blev det. Men nu går dagen mot sitt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0